Autolead Konferansında Mahmut Karacan Premium markalar yapısını ve stratejilerini anlattı
Lancıa, Alfa Romeo, Jeep marka direktörümüz Mahmut Karacan, Euplus tarafından düzenlenen Autolead Konferansı'na konuşmacı olarak katıldı.
Autolead Konferansı, 12 Aralık 2013'te Sheraton İstanbul Maslak Hotel'de gerçekleşti. İçeriği sadece otomotiv sektörüne yönelik olan ve Türkiye'nin önemli otomotiv kuruluşlarının üst düzey yöneticileriyle finans, pazarlama, satış ve İK yöneticilerinden oluşan 20'yi aşkın konuşmacının yer aldığı Autolead Konferansı'na katılan Mahmut Karacan'ın yaptığı sunum, dikkatle izlendi.
"Satış hedeflerimize paralel büyüme hedefimiz de büyüdü"
"Global Şirketlerin Etkili Pazarlama Stratejileri, Uygulamaları ve Vizyonları" konulu oturumda konuşan Mahmut Karacan, ilk olarak şirketimizin faaliyetlerine ilişkin genel bilgi paylaştı. Konuşmasının devamında İtalyan devi Fiat ile Amerikan Chrysler'in birleşmesi sonrasında tüm dünyada organizasyon değişikliği yaşandığını, bu değişiklik kapsamında Türkiye'de de önemli çalışmalar yapıldığını anlatan Karacan, Tofaş'ın Alfa Romeo, Lancia ve Jeep markalarının yönetimini "premium markalar" çatısı altına topladığını belirtti. Yeni yapının, 1 Ocak 2012'den itibaren işlemeye başladığını, 2013'ün başında ise premium markalarda yıl sonu için yüzde 13'lük bir büyüme hedefiyle yola çıkıldığını kaydeden Karacan, "İlk sekiz aydaki satışlar beklentilerimizin üzerinde gerçekleştiği için yıl sonu hedefimizi 3 bin adede yükselttik. Bu paralelde yaklaşık yüzde 40'lık bir büyüme hedefiyle yola devam ediyoruz." dedi.
Yeni yapıda Lancia, Alfa Romeo ve Jeep markalarının satış hizmetlerinin oluşturulan özel bayilerle yürütüldüğüne değinen Mahmut Karacan, bu markaların servis hizmetlerinin de bu özel bayiler tarafından verildiğini söyledi. Konuşmasında, Bursa'daki fabrikamızın Fiat-Chrysler'in 175 fabrikasında ve 350 tedarikçisinde başlatılan WCM-Dünya Klasında Üretim Programı'nda "Altın Seviye"ye ulaştığının da altını çizen Karacan, bu kapsamda sözlerini şöyle sürdürdü: "Programa başladığı 2006'dan bu yana üretim standartlarını yükseltmeye odaklanan Tofaş, yetkinliğini bayi ve tedarikçilerine de aktarıyor. Premium markalarımızın bayilerinde de aynı anlayışla hizmet veriyoruz."
Yeni iletişim stratejileri
Ardından yöneticisi olduğu Lancia, Alfa Romeo ve Jeep markalarına, modellerine ve teknolojilerine yönelik özel bilgiler veren Mahmut Karacan, teknolojinin hızla değişmesi ve sosyal medyanın hayatın her alanına nüfuz etmesiyle birlikte premium markalar özelinde yeni iletişim stratejileri geliştirdiklerini de vurguladı. Karacan, bu alanda yaptıkları ve sektörde öne çıkan çalışmaların yanı sıra müşterilere yönelik özel uygulamalarına da anlatımında yer verdi.